Followers

Saturday, October 22, 2011

sasaran utama saya- melanjutkan pelajaran (2)!

Views
Assalamualaikum..

entry kali ni sambungan dari entry semalam.terima kasih bebanyak2 kepada blogger yang sudi membaca entry iza dan terima kasih juga kepada pengomen2 sekalian (ceh! macam ramai je yang komen kan..ngeh!)
susulan kemasukan universiti kepada pelajar2 lepasan matrik dan spm. ada 5 buah IPTA yang
menawarkan peluang untuk melanjutkan pelajaran..Antara IPTA yang menawarkan peluang tuuuuu Universiti Malaya(UM),Universiti Sains Malaysia(USM).,Universiti Kebangsaan Malaysia(UKM),Universiti Putra Malaysia(UPM),Universiti Teknologi Malaysia(UTM)..

Alhamdulillah..iza rasa lega.. rasa bimbang tu dah kurang sikit..fuhhh(kesat peluh di dahi..ngeh!)
Datuk Seri Mohamed Khaled berkata "ketika memohon kita tidak tahu mereka dari aliran mana kerana pemilihan berasaskan 90% meriotaksi dan 10% dari kokurikulum"

jadi budak2 yang baru keluar dari matrik dan tingkatan 6 tak perlu bimbang termasuk iza sebab peluang masuk ke IPTA cerah..amin!!
baru2 ni kebanyakkan IPTA dan IPTS dah buat hari graduasi dan iza rasa seronoknyee bila iza yang ada masa tuuuuu...(impian tuu!)
sekolah iza pun ada buat hari graduasi untuk pelajar tingkatan 5 jadi boleh lah berangan2 dulu sebelum semuanya jadi kenyataan..amin!!

apa yang bermain di fikiran iza semalam,sekarang dan sampai habis spm ialah nak masuk U...nak masuk U..nak masuk U... tiada yang lain,tiada touching2,tiada masalah dan tiada pakwe2..mama iza kata tunggu abis spm baru sambung pakwe2 ni..ngeh!
dah jadi my favourite tiap kali baca paper iza akan cari kolum kemasukan IPTA dan IPTS.. hehe (hobi baru tuuu)!

~entry mau tutup

1 comment:

Tabung Masa Hadapan




Hak Milik Fathira si Gadis Ungu