Followers

Friday, December 14, 2012

Tempat baru.Kawan baru. Kehidupan baru

Views
Assalamualaikum

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. As all of you know now i've become a student. A IPT student. Syukur. Sebelum ni pun memang dah pasang niat nak belajar  even i not be able to study at Universiti at least dapat tawaran poli pun dah alhamdulillah. Kehidupan baru. Yes! i need to start my new life. Sebelum ni bangun tidur nampak adik-adik nampak mama nampak abah tapi bermula pada 7.12.2012  tiada lagi semua itu. I need to be independent. When i wake up in the morning the first people that i see is my roommate and my new "bilik". Semua itu pertama kali. 
Mungkin yang pernah tinggal dekat asrama dah biasa dengan semua itu tapi bagi aku itu semua pengalaman yang baru. Biasalah mula-mula mesti ada perasaan malu, segan, tersipu-sipu dan yang sewaktu dengannya wujud but i must go through. The best feelings ever bila aku kena tanya nama  sorang-sorang sebab kalau tak buat sampai bila nak senyap memanjang kan kan kan dan soalan aku tetap sama 


Siapa nama? 
duduk blok apa?
aras berapa?
amik kos apa?

Seriously that was awkward. Lagi pun nak tak lepas ni pun memang aku kena hadapi semua tu belajar selama 2 tahun setengah dan tinggal bersama "keluarga baru." Tipulah if i said i had changes 360 degrees, i'm still same, still with my shy and introverted. Ahaks !
Jarang bercakap itu perkara biasa bagi aku. Orang tegur baru aku bercakap orang tak tegur aku diam dan bila orang tu tak tak tegur-tegur baru aku tegur dia. Hakhakhak. 
I just hope everything will go smoothly sampai sem 6. Please pray for me. Bangun pagi aku MESTI dan  KENA motivasikan diri aku supaya tak mudah terikut-ikut dengan budaya negatif and i really hope my du'a will allowed by Allah. Insyallah



P/S: Finish read my entry? what you feel? bored? hahahaha.

No comments:

Post a Comment

Tabung Masa Hadapan




Hak Milik Fathira si Gadis Ungu