Followers

Sunday, December 2, 2012

Politeknik punya pasal

Views
Assalamualaikum

A tiring Sunday. Bangun saja dari tidur terus capai tuala dan singgah ke dapur untuk melihat menu sarapan hari ini. Haa kemain lagi kan dengan tahi mata segenggam dengan sisa-sisa air liur yang dah basi di tepi bibir terus nak makan. Ehh tak I am not a pollute. Half and hour getting, my stomach was to be filled. Meraung-raung nak minta diisi dari dalam bilik air lagi. Haih ! biasa lah tu. 
Dah siap makan  ajak abah pergi check up fo settle down my polytechnic form. Dalam perjalanan nak ke klinik abah singgah dekat mydin. Dalam hati "Mydin pun mydinlah  dapat beli barang pun syok juga ni". Lol. Surely I love to spend my mama's money. Abah's money? err.. itu gerun sikitlah. Apa je yang aku beli tuala, shampoo, sabun, ubat gigi, berus gigi. Ahh semua yang berkaitan dengan keperluan mandian aku lahh. Bila dah siap ambil barang yang aku rasa "perlu" bawa nanti terus aku  pergi dekat mama dan serta-merta mama jeling aku. Err.. fear a that time andddd immediately aku bersuara " tak pe pakai duit tira" *nama panggilan dekat rumah*


Habis belanja dekat mydin, mama ajak pergi food court pulak katanya ada makanan yang sedap yang aku kena cuba. K ini aku suka. Cari tempat duduk dan tunggu mama order makanan yang "perlu aku cuba" tu. Dalam masa kurang 15 minit mama bawa satu dulang yang terdapat laksa penang disitu. Woo laksa penang kotttt. Seriously, eat my second hobby after shopping.


Mama tak habislahh
takpelah nanti bungkus bawa balik.Kau tu bukannya boleh percaya sangat
eh? kenapa?
Nanti sampai rumah kau lapar

In the same time abah datang bawa nasi ayam, lidah aku dah kecur dah tengok nasi tengok ayam tengok nasi ayam. Ahh tapi aku diamkan je. 

Bang, along tak habis
*abah jeling dekat aku* Habiskan!

Dengan hati yang bercampur-baur tak tahu nak kata apa lagi terus ambil pinggan laksa tu terus makan dan makan  sambil kepala tunduk tenung kuah laksa tu. Sakit pulak hati kita tengok laksa tuu. haih!
Siap makan segala bagai misi diteruskan pergi klinik pula. Sampai klinik turun dari kereta dengan wajah yang ayu dan walking with confidence while heading to the clinic door. Open the door with salaam. Act, aku memang dah terbiasa kalau buka pintu mesti beri salam even kalau aku pergi 7eleven pun buka je pintu 7E tu dengan tak sengaja aku akan beri salam. 

Kak doktor ada?
Ada *senyum*
Saya nak buat pengesahan untuk  belajarlah
Meh sini tengok borang dia
*hulur borang*
Alamak kat sini tak buat x-ray lah dik cuba klinik atau hospital lain lah ye
Ohh ok.Terima kasih ye.*senyum*

Kelihatan mama yang baru nak keluar dari kereta mungkin nak pergi kedai runcit terus masuk balik dalam kereta. Difficult it is to do authentication  with a doctor. Act, I do not like to delay sebab jika sesuatu perkara tu dilengah-lengahkan memang aku tak akan pandang lagi lahh. So, zuhur pun dah masuk jadi aku balik rumah untuk solat dulu. Selesai solat abah suruh telefon semua klinik yang dia tahu semata-mata nak buat pengesahan tadi. Dengan bantuan mama gigih jugalah mama telefon satu-satu klinik dan at last dapat juga satu klinik yang boleh buat pengesahan untuk belajar. Terus abah start enjen kereta pergi klinik tu.Tenacious-nya abah dan mama aku.Thanks mama abah for the help. 

Sampai klinik daftar nama dekat kaunter duduk dekat kerusi menunggu lebih kurang 5 minit nurse paggil. Siap buat pengesahan bagai terus balik rumah. Ehhh tak tak. Tak balik rumah terus, kerana perut buat hal lagi minta diisi jadi abah terpaksa singgah restoran. k not sure lah terpaksa ke tidak kan. Memandangkan perut aku yang gedik nak makan dan tekak minta nak telan makanan lagi jadi sebab tu lah abah singgah restoran demi anaknya.Wahh gituhh! kemain. Dengan rasa tak sedap hati jadi aku hanya order nasi goreng kampung je,
.

Sedap long?
Sedap *kunyah nasi*
Memanglah sedap laparkannn

K aku tak tahu itu ayat sindiran atau apa. Difficulty is also struggling with this feeling.This all because "gediks" stomach. Habis makan terus balik dan tidur.Honestly, half-hearted and feeling already in Melaka. Nasib lah ada kawan ada sepupu dekat sana ada juga peneman. hikhik



No comments:

Post a Comment

Tabung Masa Hadapan




Hak Milik Fathira si Gadis Ungu