Followers

Wednesday, December 5, 2012

She's muslim. Be a true muslim

Views
Assalamualaikum



Guess what? Semalam sebelum tidur aku terfikir nak update blog lagi dan automatically I thought MARIA ELENA. Ahaks! Lol. Aku kagum dengan dia. Kerana apa? Sebab aku rasa dia seorang yang mempunyai ciri-ciri muslim sejati. Err.. can i use that words? K confius. Aku bukan nak menulis mengenai Maria elena  sebab aku pun tak  kenal dia i mean i know her from magazines, blog and youtube that's all but i'm not close to her dan dia pun tak kenal aku cuma  apa yang aku nak sampaikan adalah menjadi muslim yang betul-betul ikut dan turut perintah Allah s.w.t.
Ok! aku seorang gadis yang beragama islam dan aku memakai hijab. As you all know Allah memang menyuruh kita as a muslim and a woman/ girls wear a hijab dan bila aku tengok maria elana tak kiralah dekat majalah atau youtube aku suka cara dia.Cara pemakaian dia tak membantutkan kerja harian dia.

Apabila kita memakai hijab tak semestinya aktiviti harian kita akan tersekat dan hijab bukan alasan untuk kita tak berjaya macam orang lain.Sekarang pun ramai yang dah memakai tudung and alhamdulillah for the migration.You know what rezeki ada dimana-mana dan rezeki adalah kurniaan Allah. Jadi kalau rezeki itu untuk kita tak akan ada siapa yang dapat halang. Insyallah.
Bukan hanya berhijab sahaja banyak lagi perkara yang perlu dititikberatkan macam solat, adab, cara bermakaian dll. 




Islam adalah agama yang indah dan kita yang dilahirkan sebagai islam perlu menjadi seorang yang indah baik dari cara berpakaian atau dari adab kita sendiri. Sebagai contoh fesyen. As you all know a lot of fashion in Malaysia. Every month sure there will be the latest fashion in the market. So, sebagai seorang muslim perlu bijak menggayakan fesyen tersebut. Jangan terlalu ketat, jangan terlalu jarang dan jangan terlalu pendek. Itu semua perlu dititiberatkan kerana rata-rata orang di Malaysia sangat suka menilai seseorang dari luaran. Kiranya itu perkara normal. Perkataan islam sendiri bukan hadir hanya dari mulut ianya perlu hadir dari hati seseorang. Apabila kita mengaku kita dilahirkan dari agama islam dan kita bangga menjadi seorang islam seharusnya perkara-perkara yang PERLU kita buat sebagai orang islam kita KENA buat.Islam juga bukan agama yang rumit. Misalnya, korang bercinta pasti korang nak pasangan korang mencintai korang juga kan? So, if you love you must love sincerely sama juga dengan islam. 




So, please DO IT ! DO all command from Allah. DO with sincerely and lillahi ta'ala. I'm sure if you do all command from Allah you will feel calm. Insyallah. Be a true muslim for youself  and the advantages you life will be blessed. Insyallah.


P/S: Sorry if there a mistakes. I'm just share what i feel right now.Hope you will accepted my bebelan. hikhik

2 comments:

  1. tell our mothers and daughters and sisters and aunts and help them to cover what is the most precious of all...and Allah was commanded it!!!

    ReplyDelete
  2. Yeah you a true. thanks for the comment :)

    ReplyDelete

Tabung Masa Hadapan




Hak Milik Fathira si Gadis Ungu