Followers

Saturday, November 17, 2012

Sehari. Hari sabtu

Views
Assalamualaikum

Entah kenapa hari ni aku rasa mengantuk sangat. Mungkin sebab semalam tidur lambat. Mana tak lambatnya semalam lepas tengok Maharaja Lawak Mega kena temankan adik main game sampai pukul 2pagi lepas tu pujuk dia suruh tidur dia merengek nak tengok kartun pula dan akhirnya aku tidur pukul 4 pagi. Haaa ! hamikk kau. Lagi sejam lebih masuk subuh. Pagi tadi bangun pukul 8 kemas-kemas dapur.Tengok adik-adik tak bangun lagi. Penat mungkin. Kepenatan yang dibuat sendiri. Boleh gitu? haha

Tengah hari dalam pukul 11 lepas breakfast ajak adik perempuan aku keluar. Haa la nak ajak kawan semuanya sibuk. Ada yang dah mula kerja balik. Nasib aku ada adik perempuan. Adalah juga peneman dikala sunyi. K muntah. Selalu bergaduh ada lah bila dah sunyi baru buat baik dengan dia. Biasalah adik-beradik. Bagi aku biasalah tak tahulah korang.hahaks!. Suruh abah hantar aku dengan adik aku dekat Menara Pelangi sebab nak pergi popular. Nak beli novel. Gian aku dah tahap maksimum dah lama sangat tak baca novel. Rasanya dah sebulan lebih kot tak baca novel. Sampai Menara Pelangi terus naik tingkat 5 berjalan menuju ke Popular depan popular tu ada Yun Nam Hair care untuk mereka yang mengalami masalah yang berkaitan dengan rambut. Hamik kau ! detail aku bagi. Langkah je masuk popular mata hampir juling. Mana tak juling novel banyak ya amat.

Tangan pantas ambil novel dan baca sinopsis. K novel ni tak best. Ambil lagi. Ni best. Ambil lagi. Ni kurenggg. Ambil lagi. Macam best. Ambil lagi. Ni pun best. Eh jap ! yang mana aku nak beli ni? timbul satu masalah. Masalah untuk memilih novel yang terbaik. Aku yang sedang dilanda masalah memilih novel akhirnya duduk atas lantai letak semua buku yang dirasakan "agak best" pastu nyanyi " ulat bulu panjat seluar siapa dulu yang keluar." Lol. Aku tipu.
Adik aku yang dari tadi sibuk dengan majalah e-pop  datang dekat aku lepas tu buat suara konon manja. Minta aku duit sebab dia lupa bawa duit. k pasrah. Seketika aku berfikir sejak bila adik aku minat k-pop ni? sejak bila dia baca e-pop ni? Eeee ! sakitnya hati.

Belek punya belek sinopsis setiap novel yang ada dekat situ akhirnya aku kena kuatkan hati untuk pilih dan bayar. Dapat 3 buah novel. Jadilah untuk stok bulan november ni. Pergi dekat kaunter pembayaran sambil jalan tunduk mengadap lantai. Memandangkan hari ni hari sabtu jadi NO PLASTIC BAGS. Kenapa aku boleh lupa hari ni hari sabtu? kenapa? Sudahnya kena pegang novel,novel dan novel yang telah dibayar.Menuju kembali ke arah rak buku. Belek majalah yang pekerja popular tu bagi . Tengok halaman novel paling laris. Serta-merta ayat yang keluar dari mulut aku "kenapa aku tak pergi tengok novel yang laris? mana dia letak novel-novel ni? ." Satu penyesalan berlaku.Belek novel yang telah dibeli, baca sinopsis balik dan entah kenapa aku boleh pula teringat amalina. Mana tak ingat tengah khusuk baca sinopsis dari satu novel yang aku beli ada pula ayat yang aku rasa sinonim dengan amalina.

Prinsip Farid: Kutuk-mengutuk dan marah-marah itu cara dia mengurat dan mengeratkan ikatan dengan fatin yang dirasakan tidak secantik mana cuma gadis itu comel di pandangan mata.


Serius sama macam masalah kau amalina !.  Tengok jam dah pukul 1.30 tengah hari. Panggil adik ajak dia makan dan tempat yang dituju adalah di mcd. Kenapa entah nak makan mcd padahal restoran banyak hati tetap pilih mcd. Lol. Menghabiskan masa dekat mcd dengan makan sambil online.Hampir pukul 2 petang telefon mama tanya dekat mana dan suruh mama ambil aku dan adik aku. Lagak seperti orang kaya. K biadap. haha.
 Balik rumah, mandi dan tidur. Kbai.

P/S: Ayat aku entah apa-apa sebab mengantuk. Maaf kalau tak suka.
 


No comments:

Post a Comment

Tabung Masa Hadapan




Hak Milik Fathira si Gadis Ungu