Followers

Sunday, November 11, 2012

Usia Remaja

Views
Assalamualaikum

Aku yang nak update entry kali ni rasa macam teragak-agak nak taip. Kenapa? . Entah. Eh boleh gitu?. Aku duk baca tajuk entry aku ulang-ulang kali sampai penat.Rasa macam serius sangat lah pulak tajuk kali ni. Eh tak tak aku dah rasa macam doktor lah pulak. Baiklah hari ni kita akan membincangkan mengenai usia dan pemikiran bla bla bla. K sudah cukup sudah. Sudah sampai disini saja. Lol -.-"

Baiklah jangan tension-tension cer tenangkan fikiran korang dengan membaca blog fathira yang tak berapa nak gah sangat ni. Ok ! aku ni suka berangan, suka berfikir perkara yang kadang orang tak fikir tapi aku fikir jadi nak dijadikan cerita sedang aku bertwitter dan berfacebook aku terfikir mengenai usia remaja. Perkara ni sebenarnya ada kaitannya dengan semua remaja. Ahh klise nyeee ayat aku.

Macam usia aku sekarang sekitar 13-18 tahun. Err... berapakah umurku? kehkehkeh. Kebiasaannya usia macam ni dah mula gatal dah mula menggedik dah mula poyo terlebih dah mula jatuh hati dekat orang ni, orang tu, orang sana, orang sini. Itu normal yang tak normal bila seseorang tu tiada perasaan suka atau minat pada seseorang yang berlainan jantina.Pada usia sebegini juga hati dah mula tumbuh bunga, dalam hati dah mula ada taman dan dah mula kecewa pada si dia. Puii mengalah ceritera cinta. Mungkin sekarang pada usia yang muda yang masih memegang tittle "REMAJA" hati mudah tersentuh.Cakap sikit terasa, cakap sikit gaduh, cakap sikit merajuk dan kebiasaanya zaman remaja ini adalah zaman dimana penuh pancaroba,onak dan duri yang harus si remaja itu harungi. Wuu ayattttt !

Tapi yang sebenarnya apa yang si remaja itu rasa semuanya perasaan. Perasaan yang mengawal hati dan akal pemikiran sampaikan kadangkala diri sendiri pun tak pandai nak bezakan yang mana yang baik yang mana yang buruk. Mak aku selalu kata nak jaga anak remaja ni lagi susah dari jaga bayi dan aku akuinya. Memang. Kadang orang tegur untuk kebaikkan pun disalah ertikan. Kadang mak ayah tak bagi keluar rumah pun dianggap diri dikongkong.Sebenarnya semua yang orang tua kita buat semuanya untuk kebaikan anak-anak dia. Mak aku penah pesan "Kau nak buat apapun tolong ingat Allah lepastu ingat mak ayah.Jaga maruah keluarga."
 "Along, biarlah apa orang nak kata mama kongkong kau ke apa ke biarkan asalkan anak mama tak jadi songsang,tak rosak." Before it maybe I cannot accept but now when I think about it were right too. Actually simple je terapkan dalam diri whatever people say please think again perhaps in the words his/him rightly.Kalau ingat remaja mungkin ada yang akan kata " ohh ini zaman cinta". It's totally wrong actually.Banyak lagi yang boleh difikirkan selain "cinta." Lagipun tak comfirm pun yang si dia tu akan jadi your husband right?




Aku tak adalah nak kata yang aku ni "remaja alim" . Oh tak. Aku pun pernah buat salah pernah leka tapi pada bila aku muhasabah diri i feel that I've been a waste of time teenagers and is very detrimental to me.Kalau masa boleh diputar semula mungkin aku akan perbaiki segala kesalahan yang pernah aku buat. Tak payah memberontak, tak payah merungut nak itu nak ini dan mungkin ianya akan jadi something good for me. Ingat ! Korang pun jangan terlalu leka.Tak semstinya zaman remaja je apa-apa zaman pun. Behave yourself and me also.Hahahaks ! So what I have wrote I hope you will think again.Maybe this day my statement is correct kan kan kannn. Mana lah tahu. Lol -.-"




P/S: Maaf kalau ada kekurangan.Maaf entry panjang lebar sangatsangatsanagt. Entry ini juga untuk diri sendiri.Terima kasih :')

No comments:

Post a Comment

Tabung Masa Hadapan




Hak Milik Fathira si Gadis Ungu