Followers

Sunday, July 8, 2012

Saya kagum dengan dia

Views
Assalamualaikum

Lama pula rasanya fathira tak update entry baru. Selalu cakap je nak update tapi habuk pun tarakk. Ok sebenarnya fathira pun tak tahu nak update mende sebab memang idea ZERO. Langsung tak ada. Malam ni pada pukul 12.47 tengah malam fathira terpanggil nak update entry baru.Cerita mengenai apa? teruskan membaca.

Mula kan dengan bismillah fathira mulakan menaip cerita dengan lebih lanjut. Fathira sebenarnya kagum pada mereka yang mempertahankan agama islam. Tahniah !. Kadang-kadang fathira rasa kerdilnya diri ni. Malunya kat diri sendiri. Kenapa? Sebab fathira dah pun bazirkan zaman remaja fathira dengan perkara yang kadang kala membuang masa. Itu khilaf fathira. Korang kenal Mastura manap? Sejujurnya fathira pun tak kenal hamba Allah ni. Tapi percayalah budi pekerti beliau masyallah Allah je yang tahu. Fathira kagum sangat dengan dia. Usia sebaya dengan fathira tapi beliau sudah dan sedang berjihad ke jalan yang diredhai Allah. Masyallah setiap kali fathira leka fathira akan buka blog dia dannn akhirnya fathira sedar yang manusia tak ada yang sempurna. Menangis tiap kali baca entry blog Mastura. Fathira nak sangat jumpa mastura. Ohh ye fathira tahu siapa mastura dan blognya pun dari sepupu fathira. Terima kasih sepupu :D

Sama juga dengan Dena Bahrin . Dia comel orangnya,baik lemah-lembut. Siapa dia? ohh yang kat Youtube tu. Alaaa tak kenal ke? yang dia terima lamaran dari suami yang pada masa tu akan jadi suami kepada dena bahrin tu. Tak ingat lagi? alaaa yang lamaran  meletup kebabommm tu. ishh korang ni tak tahu lagi ke? yang ni haaa. ---> I've been propesed . Ok dah tengok? sweet kan? hahaha. gelak jap ! video tu dah lama dah dan cik dena bahrin ni pun dah jadi Puan dena. Kenapa fathira kagum dengan dena? sebab... sebab.. pertama dia comel. kedua dia hamba Allah yang taat pada perintah Allah dan sunnah Rasulullah. Ok jap berbalik pada video yang tadi tu. Siapa yang tengok safiyya mungkin tahu lah kot. Mereka (dena dan suami) disatukan atas pilihan keluarga. Ohhh soooooo sweet. ok mula terbayang macam mana kalau fathira dalam situasi Puan Dena ni *suaminya tukarlah* mungkin susah kot nak terima . ok lupakan. Dalam usia yang muda dia jodohkan oleh keluarga dan kahwin. Kebaikkannya boleh jauhkan dari zina dan boleh lindungi kaum hawa terutamanya. Bukan niat fathira nak kahwin *pakwe pun tarak nak kahwin mende* Fathira cuma kagum dengan Dena sebab sifat dia yang lembut tuhh sama juga dengan Mastura.

Bukan nak kata mereka ni terlalu hebat . Tidak. Cuma kagum dengan sifat yang mereka ada. Faham tak? faham kan. Ok bagus. Tadi fathira tanya mama

saya: Ma, kenapa lah along tak terfikir nak ikut cakap mama kan
mama: Yang mana?
saya: sekolah ma'had. Kan best kalau along sekolah ma' had dulu. 
mama: Tu lah.

Apa jadi kalau fathira sekolah ma' had? ermm ok tak payah fikir. Kadang-kadang tu iri hati juga bila tengok orang lain dah kahwin. Bahagia. Jadikan Allah yang utama.Erghh seronoknyaa. Mungkin fathira perlu menilai diri sendiri. Ohh tak tak bukan "mungkin" tapi mesti. Nak sangat jadi macam mereka yang bahagia sentiasa. Ye! Allah tahu apa yang terbaik untuk makhluknya dan kita juga perlu jadi yang terbaik untuk hidup kita. Tak ada siapa pun yang boleh ubah diri kita melainkan kita sendiri.

 Saya juga punyai perasaan. k tak ada kena-mengena

P/S: Saya nak bahagia seperti mereka :D


2 comments:

Tabung Masa Hadapan




Hak Milik Fathira si Gadis Ungu